Rakastajat-teatteri Porin Kehräämössä | Usein kysytyt kysymykset | Rakastajat-teatteri

Tervetuloa teatteriin! Tutustu turvallisuusohjeisiimme.

Usein kysytyt kysymykset!

Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Esityspaikat & Esteettömyys:

  • Rakastajat-teatterilla on kaksi teatteritilaa. Tarkistathan teatterin nettisivuilta tai lipustasi kumpaan tilaan olet esitystä tulossa katsomaan.

  • Kehräämö sijaitsee ostoskeskus Puuvillan ympäristössä. Katuosoite on Pohjoisranta 11 tai Pumpulikatu. Teatterin sisäänkäynti on Café Solon terassin takana. Parkkitilaa on Kehräämön vieressä, Puuvillan parkkipaikalla. Pääset meille kätevästi myös esimerkiksi CITY-bussilla. Myös yhteistyökumppanimme Satakunnan aluetaksi kyyditsee sinut mielellään meille ja kotiisi illan päätteeksi.

  • Kehräämön A-oikeuksin varusteltu teatteriravintola aukeaa tuntia ennen esitystä, ellei muuta ole ilmoitettu, ja palvelee myös väliajalla, mikäli esityksessä sellainen on.

  • Kehräämö on täysin esteetön. Mikäli olet liikuntarajoitteinen, ilmoitathan tästä etukäteen, jotta osaamme varata sinulle ja mahdolliselle avustajallesi sopivat paikat. Kehräämössä on sukupuolitetut WC:t miehille ja naisille. Inva-/henkilökunnan WC on esteetön ja sukupuolittamaton.

  • Studio Hilkka sijaitsee Kulttuuritalo Anniksen kanssa samassa pihapiirissä Porin keskustassa. Käyntiosoite on Valtakatu 22. Sisäänkäynti tapahtuu Annankadun puolelta, sisäpihalta.

  • Studio Hilkan katsomopaikat ovat numeroimattomat. Kahvio palvelee ennen esitystä sekä mahdollisella väliajalla. Studio Hilkan osassa esityksissä myydään vain alkoholittomia tuotteita, osassa esityksissä on A-oikeudet.

  • Studio Hilkka ei ole täysin esteetön, mutta henkilökuntamme auttaa sisäänkäynnillä, jos tulet pyörätuolilla. Olethan etukäteen yhteydessä, mikäli saavut pyörätuolilla, sähköpostilla info@rakastajat.fi.

  • Noudatamme Rakastajat-teatterissa turvallisemman tilan periaatteita ja odotamme tätä myös asiakkailtamme.


Milloin lipunmyynti on avoinna?

  • Lipunmyynti on avoinna tiistaisin ja perjantaisin klo 13–17, sekä Kehräämön arkiesityspäivinä klo 16–18, poislukien pyhät ja loma-ajat.

  • Lipunmyynnin puhelin on avoinna tiistaisin ja perjantaisin klo 13-17.

  • Lipunmyynnin puhelinnumero on (02) 633 0125, ja sähköposti on info@rakastajat.fi. Infon sähköpostiin voi laittaa viestiä milloin vain.

  • Verkkokaupasta voi ostaa lippuja ja lahjakortteja vuorokauden ympäri.



Missä lipunmyynti sijaitsee?

  • Lipunmyynti sijaitsee Kehräämön aulassa.

  • Kehräämö sijaitsee ostoskeskus Puuvillan ympäristössä. Katuosoite on Pohjoisranta 11 tai Pumpulikatu.

  • Teatterin sisäänkäynti on Café Solon terassin takana.

  • Parkkitilaa on Kehräämön vieressä, Puuvillan parkkipaikalla. Pääset meille kätevästi myös esimerkiksi CITY-bussilla.


Milloin varatut liput tulee lunastaa?

  • Lippuvarauksemme ovat voimassa 1 viikon (ellei toisin ole sovittu), jonka jälkeen ne automaattisesti purkautuvat lipunmyyntijärjestelmästämme.

  • Mikäli lippujen lunastaminen ei määräajassa onnistu, ilmoitathan asiasta Lipunmyyntiin ennen määräajan umpeutumista, niin voimme joko uusia varauksen, tai postittaa liput ja laskun haluamaanne osoitteeseen.

  • Yli 30 hengen ryhmien lopullinen henkilömäärä tulee vahvistaa ja liput lunastaa viimeistään kuutta viikkoa (6 vko) ennen tulevaa näytöstä, ja alle 30 hengen ryhmien kuukautta (1 kk) ennen tulevaa näytöstä.


Lippujen lataaminen sähköpostista?

  • Ostaessasi liput verkkokaupasta, tulee sinulle sähköpostiin erillinen linkki, josta liput voi ladata.

  • Liput latautuvat laitteellesi pdf-tiedostoina, laitteesi omaan tiedosto kansioon.

  • Mikäli latauslinkki ei jostain syystä toimi, olethan asiasta yhteydessä lipunmyyntimme sähköpostiin, niin lähetämme liput sinulle suoraan pdf-tiedostoina.


Lippujen osto onnistui, mutta liput eivät tulleet sähköpostiin?

  • Tarkista ensin roskapostisi. Jos lippuja ei löydy sieltä, kirjaudu tunnuksillasi verkkokauppaamme. Löydät ostamasi liput omista tiedoistasi.

  • Mikäli lippuja ei näy verkkokaupassa, ota yhteyttä lipunmyynnin sähköpostiin, niin lähetämme liput sinulle uudelleen.


Kulttuurieduilla maksaminen?

  • Lipunmyynnissä käy maksuvälineinä kulttuurisetelit (Smartum, TYKY, Virike), SmartumPay, ePassi, sekä Edenred-kortit (Ticket Duo, Virike).

  • Kulttuuriedut ovat henkilökohtaisia. Lipunmyynnissä pystyt maksamaan kulttuurieduilla vain yhden lipun/ tilaus/ esitys.

  • Jos haluat maksaa kulttuurieduilla, jotka eivät käy verkkokaupassa (Edenred), niin varaathan ensin liput sähköpostitse info@rakastajat.fi.

  • Emme pysty palauttamaan kulttuurieduilla tehtyjä maksuja.


Voiko lahjakortin ostaa kulttuurieduilla?

  • Verkkokaupasta ei voi ostaa lahjakorttia kulttuurieduilla.

  • Mikäli haluat ostaa lipunmyynnissä lahjakortin kulttuurieduilla, on lahjakortti silloin omaan henkilökohtaiseen käyttöösi, eikä sitä voi antaa lahjaksi.


Lahjakortilla maksaminen ei onnistu verkkokaupassa?

  • Mikäli lahjakortilla maksaminen ei onnistu verkkokaupassa, olethan asiasta yhteydessä lipunmyyntimme sähköpostiin info@rakastajat.fi. Kerro viestissä lahjakortissasi näkyvä koodi, sekä mihin esitykseen olet lippuja ostamassa.

  • Jos sinulla on lahjakortti jossa ei ole koodia, tulee liput varata lipunmyynnistä.


Voiko lunastettuja lippuja vaihtaa toiseen näytökseen?

  • Rakastajien omien esityksien lippuja voi vaihtaa toiseen esitys päivään.

  • Ostettuja lippuja ei lunasteta takaisin.

  • Vierailuesityksistä ei saa hyvitystä, eikä niiden lippuja voi vaihtaa.


Esityksen peruuntuessa:

  • ​Näytäntö peruuntuu vain ylivoimaisen esteen sattuessa (esim. näyttelijän sairastuminen)

  • Asiakas voi vaihtaa lipun johonkin toiseen samanhintaiseen esitykseen tai saa lippuhinnan arvoisen lahjakortin. Halutessanne voimme myös palauttaa lippurahat.

  • Teatteri ei vastaa muista peruutuksen tai force majeure -tapausten asiakkaalle aiheuttamista kustannuksista.

  • Teatteri pidättää itsellään oikeuden hintojen ja ohjelmiston muutoksiin.


Esitykseen saapuminen & lipuntarkastus?

  • Ulko-ovet ja ovilipunmyynti (mikäli esitys ei ole loppuunmyyty) esityspaikalla avautuvat tuntia ennen esityksen alkua, jos muuta ei ole mainittu (Rock, Ränni & Rakkaus -esityksessä ovet aukeavat 45 minuuttia ennen esityksen alkua).

  • Saavuthan paikalle viimeistään 15 minuuttia ennen esityksen alkua.

  • Voit esitykseen saapuessasi näyttää liput älypuhelimesi näytöltä tai vaihtoehtoisesti tulostaa ne mukaasi paperisena.

  • Sujuvan sisäänkäynnin varmistamiseksi, otathan lippusi esille jo valmiiksi jonottaessasi niiden tarkastukseen.

  • Mikäli liput eivät jostain syystä paikan päällä aukea, löydämme lippusi ovella järjestelmästämme niiden ostajan nimellä.

  • Lipunmyynti verkkokaupassamme loppuu 1,5 h ennen esityksen alkua.


Pääseekö avustaja esitykseen ilmaiseksi?

  • Avustajat pääsevät esityksiin ilmaiseksi, mutta heille on varattava avustajan vapaalippu.

  • Avustajalipun voi varata lipunmyynnistämme joko sähköpostitse info@rakastajat.fi tai lipunmyynnistä suoraan.


Ikärajat:

  • Tapahtumissamme mahdollinen ikäraja ilmoitetaan kunkin tapahtuman tiedoissa.

  • Ellei ikärajaa ole erikseen ilmoitettu, suosittelemme että 12-17-vuotiaat saapuvat tapahtumaan täysi-ikäisen huoltajan seurassa.

  • Epäselvissä tilanteissa olethan asiasta yhteydessä lipunmyynnin sähköpostiin.


Paikkavaraukset:

  • Teatteriesityksissä, stand up -keikoilla sekä konserteissa on numeroimattomat istumapaikat.

  • ROCK, RÄNNI & RAKKAUS -esityksissä on numeroidut paikat.

  • Mikäli olet liikuntarajoitteinen, ilmoitathan tästä etukäteen, jotta osaamme varata sinulle ja mahdolliselle avustajallesi sopivat paikat.

  • Keikoilla on seisomapaikat. Mikäli olet liikuntarajoitteinen ja tarvitset istumapaikan, ilmoitathan tästä etukäteen.

  • Ryhmille tehdään varaajan nimellä paikkavaraus, mikäli ryhmälle on tilattu esityksen yhteyteen tarjoilua.

  • Nettisivuiltamme löytyy tieto kunkin musiikkiesityksen sivulta, onko tapahtumassa istuma- vai seisomapaikat.


Kadonneet tavarat:

  • Teatterissa käynnin yhteydessä kadonneita tavaroita voi kysellä sähköpostilla osoitteesta info@rakastajat.fi